Menu Zamknij

Zarabianie w internecie (cz. 1)

Zarabianie w internecie

Zarabianie w internecie jest biznesem jak wszystkie inne “klasyczne” biznesy. Prowadzenie e-biznesu opiera się na pewnym, wybranym przez Ciebie modelu biznesowym, dającym Ci najlepiej stałą marżę. W zależności od Twoich preferencji, wiedzy, doświadczenia, dynamiki, czy nawet ilości wolnego czasu będzie przyjmować różnoraką formę. W e-biznesie fajne jest to, że w większości przypadków możesz prowadzić go poza normalnym etatem, czy głównym sposobem zarobkowania. Dodatkowo może to być twoją pasją, dając Ci mnóstwo przyjemności. Powinieneś jednak uważać, biznes to zarabianie pieniędzy, a nie tylko przyjemność. Niestety sporo osób prowadzących własnego bloga, sklep internetowy itd. wkracza na tą ścieżkę i zamiast zarabiać pieniądze czerpie tylko przyjemność (zapewne sporą) z jego prowadzenia.

Dlaczego o tym piszę

Zapewne wielu uzna, że temat nie pasuje do tego bloga, jednak … Uważam, że e-biznes jest jednym z wdzięczniejszych sposobów zarabiania pieniędzy. Jeśli nawet nie posiadasz dochodów z tego typu źródła, to zachęcam Cie chociaż do interesowania się zarabianiem w internecie.

Zalety i wady prowadzenia e-biznesu

Żeby jednak nie było tak kolorowo, to powiem, że każda forma biznesu ma swoje plusy i minusy. Zalety prowadzenia e-biznesu, często stają się jej wadami. Warto je rozważyć. Osobiście uważam zarabianie w internecie za zdecydowanie prostsze i pasjonujące niż “klasyczny biznes”.

Zalety :

  1. Główną i podstawową zaletą jest potencjalny, możliwy zasięg twojego biznesu. Klientem może być każda osoba na świecie, która ma dostęp do internetu. Rynki międzynarodowe stoją przed tobą otworem, nawet jeśli nie władasz płynnie obcymi językami.
  2. Zaletą aktywności biznesowej w internecie jest potencjalna duża elastyczność twojego profilu działania. Szybko i w miarę niewielkim kosztem możesz go zmienić. Klasyczny biznes zazwyczaj nie daje takich możliwości. Korzystaj z tego.
  3. E-biznes to biznes opary na wiedzy. To spora zaleta w sytuacji, gdy nie masz wystarczającej ilości kapitału niezbędnego przy innych biznesach. Właściwie możesz go rozpoczynać bardzo niewielkim kosztem. Bariera wejścia jest niska. Wystarczy tylko pomysł i można zaczynać, a same pieniądze pozwolą Ci na większy progres w rozwoju, jednak nie jest to element niezbędny.
  4. Wreszcie, e-biznes możesz prowadzić nie wychodząc z domu. Możesz pracować na etacie, a w pozostałym czasie zajmować się e-biznesem. Dodatkowo, dylemat e-biznes, czy praca na etacie jest przynajmniej na początku nieistotny, dlatego nie powinieneś, czy też precyzyjniej nie musisz rezygnować ze stałego, obecnego źródła dochodu.

Wady:

  1. Duża konkurencja. Internet daje praktycznie nieograniczony zakres dostępu do klientów. W przeciwieństwie do “fizycznych” biznesów możesz mieć klientów na całym świecie bez większego wysiłku logistycznego. Zaleta ta powoduje, że jednocześnie musisz mierzyć się z nieograniczoną konkurencją, również ogólnoświatową. Aby wyróżnić się na tak olbrzymim rynku musisz wykazać się sporą inwencją, profesjonalizmem lub nakładem pracy.
  2. Nieograniczony rynek, jaki leży u twoich stóp generuje jeszcze inny problem. Światowy internet jest źródłem szeregu nowych idei i trendów. Internauci bardzo często dokonują swoich wyborów na podstawie opinii innych użytkowników. Jeśli nie zapewniasz im odpowiedniej obsługi i nie nadążasz za nowymi ideami możesz narazić się na negatywne komentarze, które mogą spowodować spadek zaufania do twoich usług i do twojej osoby. Chcąc sprostać wymaganiom swoich klientów będziesz musiał być gotowy na dodatkową pracę oraz zaangażowanie w nowe trendy.
  3. Poprzedni punkt nakreślił kolejny problem. Kwestia zaufania. E-biznes zaczyna się opierać w coraz większym stopniu na zaufaniu. Twoi klienci, tym chętniej będą od Ciebie kupować, im większe zaufanie będą mieć do Ciebie. Zdobycie zaufania może być długotrwałe, stracić je można bardzo łatwo. Warto pomyśleć o staniu się identyfikowalną marką w internecie.

Szeroka perspektywa na zarabianie w internecie

W szerokim kontekście pokuszę się o klasyfikację e-biznesów. W najprostszy sposób można je podzielić na już istniejące modele zarabiania oraz te, które jeszcze nie istnieją. Jednak zacznijmy od tej drugiej grupy. Cyklicznie media podają informację o jakimś genialnym, nowym biznesie internetowym. Co jakiś czas pojawiają się nowe metody zarabiania w internecie – świat nie znosi pustki. Znacie powiedzenie:

Aby wygrać musisz być pierwszy, najlepszy albo oszukiwać.

Jest ono bardzo wymowne i daje wskazówkę jak osiągnąć sukces. Zarabianie w internecie na bazie zupełnie nowego modelu biznesu może być trudne a przede wszystkim ryzykowne. To jak wypłynięcie statkiem na nieznane wody, stawienie czoła nieznanym niebezpieczeństwom i przeciwnościom. Teoretycznie tworzysz nowy rynek lub w nowy sposób rozwiązujesz istniejące problemy. Moim zdaniem, przynajmniej na początek, lepiej wykorzystać już istniejące modele zarabiania i po prostu robić z nich dzieło sztuki. Tak dokładnie, dzieło sztuki, które zjedna wam fanów, a później klientów. Podejmowanie ryzyka pierwszego biznesu w zupełnie nowym modelu przede wszystkim będzie drogie, ryzykowne, przyniesie trudności związane z jego promocją (w końcu nikt go nie zna) – to trudny sukces. Zdecydowanie opowiadam się za użyciem już któregoś, istniejącego modelu biznesowego lub raczej e-biznesowego i doprowadzenie jego prowadzenia do perfekcji. Wszystko musi być poprzedzone wizją planem i celem. Przeczytaj o tym w moim poprzednim artykule

Link do artykułu: “Wizja i co dalej”.

Typowe modele e-biznesu

Skoro czytasz ten wpis to jesteś świadom, że internet oferuje wiele sposobów zarabiania. Przedstawię tutaj w telegraficznym skrócie zapewne tylko niektóre z nich. Ogólny model wszystkich biznesów sprowadza się do kilku zależności świadczenia usług i towarów:

  1. pomiędzy przedsiębiorstwami lub rynkami (B2B)
  2. od przedsiębiorstw lub rynku do klientów, ostatecznych użytkowników (B2C)
  3. pomiędzy klientami, ostatecznymi użytkownikami (C2C)

Poniższe propozycje e-biznesów, to oczywiście tylko część wachlarza możliwości. Zakładam, że wkrótce będzie zaktualizowana:

  1. Pośrednictwo w przekazywaniu zleceń pomiędzy rynkami, przedsiębiorstwami lub ostatecznymi użytkownikami (wiele bardzo szerokich obszarów)
  2. Praca zdalna przez internet dla klasycznych biznesów
  3. Marketing internetowy
  4. Sieci MLM
  5. Reklama w internecie
  6. Usługi consultingowe
  7. Mentoring
  8. E-mail marketing
  9. Pisanie i sprzedawanie książek na Amazon
  10. Microjobs na Amazonie
  11. Prowadzenie bloga
  12. Usługi hostingowe
  13. Tworzenie podcastów
  14. Programy lojalnościowe
  15. Programista internetowy
  16. Handel w różnej formie
  17. Prowadzenie sklepu internetowego
  18. Dropshipping
  19. Inwestowanie przez internet
  20. Inwestycje w kryptowaluty
  21. Pośrednictwo pracy
  22. Wypełnianie ankiet na zlecenie
  23. Afiliacja
  24. Prowadzenie bloga
  25. Serwisy dotacji
  26. Tworzenie kursów internetowych
  27. Programy partnerskie
  28. Hazard w internecie (nielegalny)
  29. Zarabianie na promocjach bankowych
  30. Freelancing
  31. Doradztwo
  32. Tłumaczenia
  33. Zdalne Korepetycje
  34. Pozycjonowanie stron
  35. Prowadzenie fanpagów
  36. Copywriting
  37. Przepisywanie tekstów i transkrypcja
  38. Grafika komputerowy
  39. Tworzenie stron internetowych
  40. Prowadzenie kanału na Youtubie

Na zakończenie

W skrócie jest to tylko zarys tematu. Według mnie jeden z najprostszych i najbardziej wdzięcznych sposobów zarabiania jest na pewno godny uwagi i dalszych rozważań.

Jeśli podobał Cię się artykuł to oczywiście proszę Cie o polubienie profilu bloga na facebooku i twitter oraz kanału na YouTube.

Proszę o Wasze także o opinie i komentarze.

Poniżej inne moje wpisy do przeczytania których zapraszam:

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *